შეფასების რუბრიკები


                                                          გაკვეთილის გეგმის ფორმა



მასწავლებლის  სახელი, გვარი, პირადი  ნომერი; კაჭარავა თამარი  02001005166

საგანი: მუსიკა

მოსწავლეთა  რაოდენობა: 2

გაკვეთილის თემა: ჩონგური

გაკვეთილის  მიზანი:
მოსწავლეებმა შეძლონ ინფორმაციის მოძიება ხალხურ საკრავებთან ,,ჩონგურთან“  დაკავშირებით.
შეძლონ ხალხური მუს. საკრავის ,,ჩონგურის“ განსხვავება სხვა ხალხური სიმებიან  ინსტრუმენტებისაგან.
მოსწავლეებმა მოიძიონ გაკვეთილისათვის საჭირო მუსიკალურ-ლიტერატურული და ვიზუალური მასალა.
განასხვავონ ხალხური მუსიკის პოპულარული ნიმუშები სქართველოს კუთხეების მიხედვით.
იმღერონ მარტო, წყვილში, გუნდში ერთხმიანი და ორხმიანი ხალხური სიმღერა.
დახატოს ან გამოძერწოს მუს. საკრავი.
დაახასიათოს  შემსრულებელთა  შემადგენლობა.
მოისმინოს თანაკლასელთა აზრი საკუთარ შესრულებაზე.


    N
აქტივობების აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო /წუთი
1
წინარე ცოდნის გააქტიურება.
მოსწავლეებს ვანახებ ხალხურ საკრავს ჩონგურს და ვეკითხები  რისგან მზადდება ჩონგური?
რომელ საკრავთა ჯგუფს მიეკუთვნება? ძირითადად რომელ კუთხეშია გავრცელებული?
მოსწავლეებთან ერთად ვადგენ ასოციაციურ სქემას.

საკლასო მუშაობა
ცარცი, დაფა, მუსიკალური ინსტრუმენტი ფანდური.
8
2
მსგავსება განსხვავება.
თვალსაჩინოების დახმარებით ვადარებთ ერთმანეთს მსგავს მსგავსს საკრავებს ფანდურს, ვიოლინოს, ჩელოს, ვიდეოს  საშუალებით ვნახავთ თუ რისგან მზადდება ინსტრუმენტი.

საკლასო მუშაობა
თვალსაჩინოება. ვიდეო-აუდიო ჩანაწერი.
7
3
მოსმენა და შესრულება.
ვასმენინებ ჩონგურის ხმოვანებას და შევეცდებით შევასრულოთ პატარა მუსიკალური ნაწარმოები.

ჯგუფური სამუშაო
მუსიკალური ინსტრუმენტი ფანდური.
10
4
ინდივიდუალური სამუშაო. მოსწავლეებს დავავალებ ინდივიდუალურ სამუშაოს, დახატონ ჩონგური და წარმოადგინონ თავიანთი ნამუშევარი პრეზენტაციის სახით.

ინდივიდუალური სამუშაო
თაბახის ფურცელი, ფერადი ფანქრები, დაფა.
10
5
შეჯამება-ვაჯამებთ გაკვეთილს, რამდენად სახალისო და ინტერესიანი იყო. გაკვეთილის შეფასება- განმსაზღვრელი.



5
6
საშინაო დავალება. მოიძიონ ინფორმაცია ხალხურ საკრავებთან დაკავშირებით.



5


გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
 მუს.VI.5. მოსწავლეს  შეუძლია საკუთარი  სასწავლო საქმიანობის წარმართვა.
მუს.VI.11. მოსწავლეს შეუძლია შეადაროს ერთმანეთს მუსიკალური ნაწარმოებები.
მუს.VI.2. მოსწავლეს შეუძლია სიმღერა მარტო და სახვებთან ერთად.
მუს.VI.12.მოსწავლე იცნობს სხვადასხვა ტიპის ანსამბლისა და ორკესტრის შემადგენლობას.
მუს.VI.7.მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი მუსიკალური ნაწარმოების განხილვა და სეფასება.
მუს.VI.3.მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს და გადმოსცეს მისთვის საინტერესო განწყობილება, სიუჟეტი, თემა.
შეფასება: ჯგუფური მუშაობა, ინდივიდუალური მუშაობა, პრეზენტაცია.






შეფასების კრიტერიუმები
       მაღალი 9-10 ქ
         საშუალო 7-8
        დაბალი 5-6
მღერის მარტო, წყვილში ერთხმიან და ორხმიან ხალხურ სიმღერას.
 კარგად შეუძლია სიმღერა როგორც მარტო ისე კლასთან ერთდ.
უჭირს სიმღერის  შესრულება მარტო და სხვებთან ერთად.
ვერ ახერხებს სიმღერას მარტო და სხვებთან ერთად.
მოიძიებს გაკვეთილისათვის საჭირო მუსიკალურ, ლიტერატურულ და ვიზუალურ მასალას.
შეუძლია მასალის მოძიება მუს. საკრავთან დაკავშირებით
უჭირს მასალის მოძიება მუს. საკრავთან დაკავშირებით
ვერ ახერხებს მოიძიოს მასალა მუს. საკრავთან დაკავშირებით
ახასიათებს შემსრულებელთა შემადგენლობას.
შეუძლია გაარჩიოს შემსრულებელთა რაოდენობა. დუეტი, კვარტეტი, ანსამბლი.
უჭირს შემსრულებელთა რაოდენობის გარჩევა. დუეტი, კვარტეტი, ანსამბლი.
ვერ ახერხებს გაარჩიოს შემსრულებელთა რაოდენობა. დუეტი, კვარტეტი, ანსამბლი.
ხატავს ან ძერწავს საკრავებს.
შეუძლია ნახატში გადმოსცეს მუს. საკრავი.
უჭირს ნახატში გადმოცემა მუს. საკრავის.
ვერ ახერხებს ნახატში გადმოცემას.





პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა

პასუხობს თემას
1
ფლობს აუდიტორიას (იყენებს მიმიკას, ჟესტიკულაციას, ინტონაციას)
2
საუბრობს გამართულაი ენით და იყენებს შესაბამის ტერმინოლოგიას
2
იყენებს განსხვავებულ წყაროებს
2
დარებს მოვლენებს, ფაქტებს, საგნებს
1
იყენებს თვალსაჩინოებას
1
იცავს დროის ლიმიტს
1


დისკუსიის შეფასების რუბრიკა


მკაფიოდ და გასაგებად აყალიბებს აზრს
2
მსჯელობს არგუმენტირებულად
2
აკეთებს დასკვნებს
2
იყენებს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმებს (თვალით,ჟესტებით, ხმით)
2
კორექტულია ოპონენტის მიმართ, ისმენს და კონსტრუქციულად პასუხობს განსხვავებულ აზრს
2


ინფორმაციის მოძიების შეფასების რუბრიკა

მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას
3
გამოყენებულია მრავალფეროვანი საიფორმაციო წყარო/საშუალება
3
მოპოვებული ინფორმაცია ორგანიზებულია
4


წერითი საშინაო დავალების შეფასების რუბრიკა


დავალებას წარმოადგენს განსაზღვრულ ვადებში
1
დავალება სრულყოფილია
3
სიზუსტით აღწევს დასახულ მიზანს
4
იცავს წერის კულტურას
2


No comments:

Post a Comment